loading...
استار تی وی
مهدی جوان نشان بازدید : 525 دوشنبه 16 فروردین 1395 نظرات (9)

با توجه به سوالات مکرر شما در رابطه با استودیو های برنامه های شبکه سه سیما بر آن شدیم پستی دراین رابطه منتشر کنیم

بحث استودیو ها از انجا داغ شد که شبکه 3 در حال اچ دی شدن هست و بیشتر نگاه ها به برنامه های بود که 16:9 پخش می شدند و برای همه سوال بود که از کدام استودیو پخش می شوند و کدام استودیو ها تجهیز شدن.

-برنامه 90

این برنامه سال ها از استودیو 14 که بیشتر برنامه های ورزشی شبکه 3 از این مکان پخش می شدن پخش میشد .اما با تغییراتی در سال های گذشته از استودیو 11 سیما که بزرگترین استودیو سیما هست و برنامه های ماند هفت (سری اول)-امروز دیروز فردا-مناظره از این استودیو استفاده می کردن.که اطلاعات دوست عزیمون از شبکه سه درحال تجهیز به پخش HD می باشد

-برنامه مردم چی میگن

این برنامه که قبلا دکور برنامه ویتامین 3 بوددر ان جا زده شده بود و پخش می شد از استودیو گلستان واقع در شریعتی تهران پخش می شد و هم اکنون از استودیو 14 hd سیما پخش می شود

 

-برنامه سمت خدا

سمت خدا از استودیو گلستان پخش میشود که در یکی از خیابانهای فرعی شریعتی قرار دارد. این ساختمان نزدیک بیمارستان هدایت است و فقط محل ضبط برنامه سمت خدا نیست و برخی دیگر از برنامههای تلویزیون هم در این استودیو ضبط و پخش میشوند.+این استودیو هم اکنون در حال مراجل پایانی تجهیز HD می باشد

-برنامه سفر بخیر

این برنامه از ابتدا در استودیو شهرک آزمایش پخش می شود اما به تازگی به استودیو دیگر سیما منتقل شده

-برنامه هفت سری جدید

برنامه هفت که قبلا از استودیو 11 پخش می شد با آمدن بهروز افخمی و شروع جدید این برنامه از استدویو  برج میلاد پخش می شود


-برنامه متن و حاشیه

این برنامه سیاسی از ابتدا از استودیو 14 سیما که هم اکنون به امکانات اچ دی تجهیز شده پخش می شود

 

 

 

-سایر برنامه های شبکه 3 از استودیو پخش شبکه استفاده می کنن و به تازگی با اجاره استودیو سعادت اباد برنامه گزارش ورزشی و فوتبال برتر از این استودیو فول اچ دی برای پخش برنامه های خود استفده می کنند

با تشکراز  فنی شبکه سه سیما

گروه استار تی وی...

startv بازدید : 530 یکشنبه 15 فروردین 1395 نظرات (6)

پخش نسخه HD سریال یوسف پیامبر از امروز 95/1/15 در شبکه ifilm farsi HD


سریال یوسف پیامبر به صورت کاملا حرفه ای با دوربین های 35 میلیمتری فیلم برداری شده این نوع دوربین ها از فیلم های 35 میلیمتری یا همان فیلم هایی که برای دوربین های عکاسی هست، استفاده شده این نوع فیلم ها پس از فیلم برداری به لابراتوار چاپ وظهور فیلم برده شده ونسخه نگاتیو آن ظهور می شود و پس از آن دوباره آن فیلم را بر روی فیلم دیگر نور می دهند و پس از ظهور فیلم دوم نسخه پوزتیو آن بدست می آید در واقع نسخه پوزتیو نسخه مثبت فیلم و قابل دیدار است و پس از بدست آمدن نسخه مثبت فیلم اتانولاژ یا تصیح رنگ بر روی آن انجام می شود که به صورت کامپیوتری انجام می شود.

 در گذشته اینکار به وسیله دستگاه های آنالوگ انجام می شد وپس از اتانولاژ نهایی از نو نسخه دیگر تهیه می شود در واقع این نسخه اصلاح شده رنگ ونور فیلم است وپس از آن فیلم را برای تدوین و صدا گذاری فرستاده می شود در گذشته فیلم ها رو به وسیله دستگاه مویلا تدوین می کردند اما صداوسیما در سال های گذشته از دستگاه های اسکنر فیلم استفاده می کند و پس از اسکن فریم به فریم فیلم آن را به صورت کامپیوتری و با نرم افزار های حرفه ای تدوین می کنند.

 یکی از دلایل ساخت این سریال با این نوع دوربین ها کیفیت بالای فیلم های 35 و عمر بالای این نوع فیلم هست و می توان نسخه های متفاوتی با کیفیت های FULL HD یا 4k ویا 8k از آن تهیه کرد.

  هیچ گاه دوربین های ساخته شده تصویر برداری دیجیتال به کیفیت فیلم های 35 و 70 میلیمتری نخواهد رسید، هم اکنون تمامی فیلم های سینمایی و سریال های کشور آمریکا به همین صورت ضبط میشوند.

 از جمله سریال های ایرانی  ساخته شده به همین روش سریال های یوسف پیامبر - مختارنامه - در چشم باد - سریال به یاد ماندنی امام علی و دیگر سریال های فاخر و به یاد ماندنی می باشد.

خوشبختانه سازمان صداوسیما با تهیه نسخه HD سریال های فاخر ، اقدام به پخش این نسخه ها از شبکه های باکیفیت HD خواهد کرد.

مهدی جوان نشان بازدید : 442 جمعه 13 فروردین 1395 نظرات (4)

وعده ها همچنان ادامه دارند...

شبکه 3 خرداد یا تیر اچ دی می شود


معاون سیمای رسانه ملی زمان اچ دی شدن شبکه سه سیما را خرداد ماه و یا اوایل تابستان عنوان کرد.

علی اصغر پورمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خبر اچ دی شدن شبکه سه سیما که پیش از این مطرح شد، بیان کرد: آقای سرافراز رییس صداوسیما پیش از این دستور تبدیل اس دی به اچ دی شبکه سه سیما را در یک برنامه زمان بندی شده داده بودند و با تلاش همکاران فنی این اقدام به زودی انجام خواهد شد.

+یاداوری می شود سال گذشته جناب میر حسینی مدیر شبکه 3 قول داده بودن تا پایان سال 94 شبکه  سه اچ دی خواهد شد. بهتر بود سازمان از ابتدا زمان خرداد 95 رو اعلام می نمود تا مخاطب هم دلسرد نشود و در تاریخ وعده داده شد شبکه سه اچ دی شود.

مهدی جوان نشان بازدید : 612 پنجشنبه 12 فروردین 1395 نظرات (5)

برای شرکت در نظرسنجی از منوی بالا سمت راست وب استفاده کنید

مدتی هست که سازمان صداتوسیما به دنبال ایجاد هویت بصری جدید برای شبکه های تلویزیون می باشد.  از اذر 94 این تحول بصری از شبکه سه سیما آغاز شد هویت بصری شبکه 3 توسط شرکت پروانه آبی که سازنده گرافیک پرس تی وی هم هست ساخته شده که درنوع خود بسیار زیبا و پر حجم می باشد که البته با انتقاداتی زیادی هم در رسانه ها همراه بود.بعد از مدتی با افتتاح شبکه تهران از گرافیک این شبکه رونمایی شد که این کار هم توسط آتلیه پروانه آبی به سرپرستی امید خوش نظر طراحی شد.شبکه ای فیلم هم مدتی بعد اقدام به تغییر اساسی گرافیک خود نمود  گرافیک منحصر به فردی شیشه ای این شبکه که در بسیار از شبکه های دنیا هم استفاده می شود مورد ستایش قرار می گیرد. اما این پایان کار نبود شبکه مستند سیما هم همرمان با تغییر فرمت پخش از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد که با حاشیه های بسیاری در مورد لوگوی خود دچار شد. لوگوی شبکه مستند بسیار شبیه یک شرکت کانادایی هست اما اگر از لوگو فاکتور بگریم انصافا گرافیک شبکه مستند خوش ساخت می باشد .در ادمه قرار هست سایر شبکه های سیما از هویت جدید بصری خود رونمایی کنن. برای شرکت در نظرسنجی از منوی بالا سمت راست وب می توانید شرکت کنید.

آخرین نتایج تا این لحظه:


مهدی جوان نشان بازدید : 437 شنبه 07 فروردین 1395 نظرات (2)

 

آغاز پخش شبکه های آلمانی با استاندارد

DVB-T2/h265


از 31 ماه مه امسال پخش شبکه های تجاری آلمانی در این کشور با فرمت HD با استاندارد DVB-T2 توزیع می شود .شبکه های  Das Erste , RTL , ProSieben , SAT.1, VOX , ZDF پخش DVB-T2 را در این کشور آغاز و به صورت مجانی در دسترس خواهند بود . گفتنیست پخش  HD با استاندارد DVB-T2 با کیفیت تصویر H.265 / HEVC در سه ماهه اول سال آینده برای 40 شبکه دیگر آلمانی که درحال پخش هستند شروع می شود و در اواسط سال 2019 با تکمیل شدن این پروژه برای تمام شبکه های پخش عمومی به پایان خواهد رسید . هم زمان در سه ماهه اول سال 2017 پلت فرم های خصوصی در کشور آلمان نیز پخش HD با استاندارد DVB-T2 را آعاز خواهند کرد .

 

 

کدک x264

کیفیت X265 چیست ؟ - دانلود با لینک مستقیم رایگان - کیفیت X265 چیست ؟

کدک x265

کیفیت X265 چیست ؟ - دانلود با لینک مستقیم رایگان - کیفیت X265 چیست ؟

همانطور که در دو تصویر بالا مشاهده میکنید در حرکت سریع هم کیفیت x265 برتری خودش رو نسبت به x264 نشون داده

مهدی جوان نشان بازدید : 1713 دوشنبه 17 اسفند 1394 نظرات (61)

به گزارش استار تی وی: با نزدیک شدن به روز های پایانی سال همه منتظر پخش HD شبکه 3 هستند.چون بنا به گفته میر حسینی مدیر شبکه3  که از پخش اچ دی شبکه سه تا پایان سال خبر داده بود.به نظر می رسد روند کار همچنان ادامه دارد و شاید هم به سال 95 موکول شود! اما خبر خوب این است که کار تکمیل استودیو 14 به تجهیزات HD پایان یافته. اما همچنان کار تجهیز رژی جدید و واحد سیار و استودیو های گلستان و شهرک ازمایش و برنامه هفت که به تازگی زنده پخش می شود مانده هست! حالا جای سوال هست که چه طور کارمندان شبکه سه دهه فجر رو زمان اچ دی شدن شبکه سه اعلام داشتند که ماهم در سایت و کانال اعلام کردیم متاسفانه! اما احتمال همه چیز هست مانند حکایت شبکه ورزش که دیگر امیدی برای پخشش تا پایان سال 90 نبود اما به صورت قریب الوقوع و در اخرین روز های سال 90 روی انتن رفت.

+نکته جالب توجه دیگر این است که هنوز نسبت تصویر شبکه سه به صورت استاندارد 16:9 نشده و پخش آنالوگ هم همچنان ادامه دارد.

مهدی جوان نشان بازدید : 3152 جمعه 02 بهمن 1394 نظرات (163)

همان طور که قبلا اصلاع رسانی کردیم پروسه نصب و تجهیز استان ها به فرستنده سوم ازماه های گذشته  اغاز شده و در روز های اخیر با سرعتی بیشتری در حال انجام هست و هم اکنون مراکز مازندران-گلستان-همدان-مرکزی-زنجان-اهواز-قم-کرج-ایلام-اردبیل-بندرعباس-خراسان رضوی در حال تست نهایی فرستنده و پخش HD هستند.قرار است تا 22 بهمن کل مراکز به فرستنده سوم تجهیز شوندو همچنین طبق اعلام یک منبع آگاه به استارتی وی قرار است پخش HD شبکه سه دهه فجر از فرستنده سوم دیجیتال اغاز شودالبته با توجه به تجارب پیشین از سازمان مانند راه اندازی شبکه ورزش و... احتمال به تاخییر افتادن این مهم به روز های پایانی سال وجود دارد

+از شما مخاطبان در خواست داریم از دریافت فرستنده سوم در شهرتان عکس تهیه و برای ما ارسال کنید.

مهدی جوان نشان بازدید : 1443 یکشنبه 20 دی 1394 نظرات (56)

شبکه 3 همچنان دفرمه می باشد!

 

باتوجه به این که شبکه سه 16:9 شده اما بسیاری از برنامه هایش که تدوین 4:3 دارند یا کلا 4:3 هستند به صورت دفرمه پخش می شود و علنا مخاطب هیچ تغییری در تغییر نسبت تصویر شبکه 3 به 16:9 احساس نمی کند!! همچنین مسابقات ورزشگاه ازادی هم  4:3 ظبط و پخش می شوند!! پس نتیجه می گیریم شبکه 3 هنوز 16:9 نشده

شبکه سه سیما از روز 15 آذر فقط در خروجی هایش از جمله فرستنده دیجیتال و ماهواره 16:9 شده و همچنان رژی قدیمی شبکه به دلیل ارتقا به فول اچ دی به صورت 4:3 باقی مانده و علت پخش بعضی برنامه به صورت دفرمه همین موضوع هست. اما از جمعه شب با پخش مسابقه 103 به صورت لاترباکس 16:9 به نظر می رسه مشکلات رژی شبکه هم در حال رفع می باشد.

*صحبت های معاون سیما هم حرف های ما را تایید می کند*

معاون سیما گفت که با عریض‌ شدن کادر شبکه سه این مشکل برطرف خواهد شد.

علی‌اصغر پورمحمدی درباره‌ی علت قرار گرفتن لوگوی جدید شبکه سه سیما در پایین‌ و وسط‌تر از حد معمول و اینکه آیا تغییری در آن ایجاد نخواهد شد؟ اعلام کرد: این لوگو در حال حاضر آزمایشی است و در آینده با تغییر اندازه‌ی تصویر به صورت 16:9 این مشکل برطرف می‌شود.

startv بازدید : 1215 شنبه 12 دی 1394 نظرات (21)

همزمان با ساعت 16:00 و شروع سانس جدید سریال ها،بسته گرافیکی شبکه آیفیلم تغییر کرد.

 

همزمان بااین اتفاق سریال ها،تیزر ها و تبلیغات 16:9 شدند، اما همچنان خروجی شبکه در فرستنده ها 4:3 می باشد که بزودی تغییر خواهد کرد.

startv بازدید : 435 جمعه 11 دی 1394 نظرات (3)

سریال «در حاشیه ۲» به کارگردانی مهران مدیری از فردا_شنبه ۱۲ دی ماه از شبکه سه پخش می شود.

 

فصل دوم سریال «در حاشیه» با بازی تعدادی از بازیگران اصلی این اثر از فردا شنبه ۱۲ دی ماه آغاز می شود و هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه خواهد رفت. از بازیگران اصلی این سریال می توان به سیامک انصاری، جواد رضویان، مهران غفوریان، نصرالله رادش و نیما فلاح اشاره کرد.

 

در این سری از سریال «در حاشیه» مهران مدیری، محمدرضا هدایتی و علی اوجی حضور ندارند و بعضی از بازیگران زن نیز طی ملاقات هایی در زندان در داستان دیده خواهند شد. همچنین قرار است در این سری شخصیتهایی از خلافکاران تازه و حتی یک مفسد اقتصادی در داستان حضور داشته باشند.

 

فصل دوم این سریال در یک اردوگاه می گذرد که پزشکان متخلف فصل اول قرار است محکومیت خود را در آنجا سپری کنند.

stat

تعداد صفحات : 50

درباره ما
Profile Pic
وب سایت استارتی وی با هدف اخبار شبکه های تلویزیونی-فناوری رسانه -سینما. ایجاد گردیده و تابع قوانین کشور بوده همچنین دارای کد ثبت در سامانه وزارت ارشاد می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 514
  • کل نظرات : 2179
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 700
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 173
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 236
  • بازدید ماه : 3,915
  • بازدید سال : 31,656
  • بازدید کلی : 1,524,288
  • اخبار به روز