loading...
استار تی وی
مهدی جوان نشان بازدید : 1835 چهارشنبه 19 خرداد 1395 نظرات (4)

لیست زیر مربوط به شبکه های رایگان در مسیر های مختلف ماهواره می باشد.


♨️ شبکه هاى پخش رايگان EURO 2016 ♨️

1ماهواره آذراسپيس :

1 TV GEORGIA
2 TV GEORGIA
ICTIMAI TV
OTRK
CBC SPORTS HD

2ماهواره ترک ست :

TRT 1 HD
TRT SPOR HD
TRT 4K

3ماهواره هاتبرد:

ZDF
DAS ERSTE
SRF ZWEI HD
RTS DEUX HD
RSI LA 2 HD

4ماهواره عرب ست:

IRIB TV3
IRIB VARZESH

5ماهواره ياهست :

TV VARZISH HD

6ماهواره يوتلست 9B:

TF1 HD
M6 HD

7ماهواره يامال 401 :

UZREPORT TV
MATCH TV

 

♨️شبکه های پخش کارتی و بازگشایی با شیرینگ♨️

پکیج srg

TF1

polsat sport

bein sport

tvp sport

sky sport germany

rai sport

 


مهدی جوان نشان بازدید : 659 جمعه 14 خرداد 1395 نظرات (9)

صداوسیما امسال چیزی جدیدی ندارد که بخواهد برای یورو  ارائه دهد. اکثر شبکه های منطقه HD هستند و حق پخش را خریداری کردند و دیگر بهانه ی نیست تا صداوسیما منت گذاشته و از خود تعریف کند.


در سال‌های نه‌چندان دور تلویزیون‌های کشورهای عربی منطقه خلیج فارس توانایی پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقاتی مانند جام جهانی فوتبال را نداشتند و برای دنبال‌کردن این مسابقات گیرنده‌های تلویزیونی خود را روی شبکه 3 سیما تنظیم می‌کردند. حالا شرایط در حال تغییر است و این کشورها مسابقات یورو 2016 را با کیفیت HD پخش می‌کنند و دوستداران ورزش در ایران مجبورند با کیفیت پایین SD به تماشای مسابقات بنشینند. حتی با تحقق نیافتن تغییر پخش شبکه 3 سیما که ابتدا قرار بود از هفته آخر سال گذشته HD شود، باید به وعده تغییر کیفیت شبکه با برگزاری مسابقات المپیک ریو نیز به دیده شک نگریست. 


مهدی جوان نشان بازدید : 989 چهارشنبه 12 خرداد 1395 نظرات (5)

 

کمپانی قطری بین اسپورت اعلام کرده تا چند روز قبل از آغاز مسابقات یورو 2016 اولین شبکه با کیفیت(4k) ultra hd  خود را لانچ خواهد کرد. همچنین گفته شده در فصل جدید لیگ های معتبر با توجه به پوشش 4k شبکه های بیشتری با این کیفیت را راه اندازی خواهد کرد.

 


با توجه به روند رو به رشد شبکه های 4k در دنیا قیمت رسیور های  4k رو به کاهش خواهد رفت و شرکت های مختلف در حال ساخت این نوع رسیور های می باشند درست مانند رسیور های HD که در اوایل دست نیافتنی و گران قیمت بودند

+هم اکنون قیمت این رسیور ها بین 1 تا 2 میلیون می باشد

startv بازدید : 978 جمعه 17 اردیبهشت 1395 نظرات (39)

😂شبکه نسیم دو ساله شد😆

 

۲۶ شهریور ماه سال ۹۲ بود که شبکه نسیم متولد شد،شبکه ای که ابتدا در طول روز ۲ ساعت برنامه پخش میکرد و در طول روز آن را بازپخش میکرد. در آن زمان نه خبری از خندوانه بود و نه خبری از مخاطبان حال حاضر.

نسیم در شروع کار با مشکلاتی همراه بود ،در اون زمان سازمان با کمبود بودجه و منابع همراه بود و نسیم ناچار بود که به پخش برنامه های آرشیوی بسنده کند.

نسیم دومین شبکه تاریخ سیما است که رکورد پخش آزمایشی را زد،این شبکه پس از شبکه مستند و HD TEST با هشت ماه پخش آزمایشی از ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۲ تا روز ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳، رکورد پخش آزمایشی در شبکه های سیما را زد.

نسیم در اوایل دوره آزمایشی یا حتی رسمی نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشند،این شبکه که با تولیدات ضعیفی نظیر هاونگ،آبرنگ،عینک آفتابی سعی در جذب مخاطب داشت اما موفق نبود.

خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شد راه برای جذب مخاطب در این شبکه باز شد و برنامه های شب کوک و‌خندوانه راهی این شبکه شدند ، برنامه هایی که ابتدا بدلیل سراسری نبودن شبکه نسیم مخاطب چندانی پیدا نکرد اما در سری های بعدی که این شبکه سراسری شد با مخاطبان فراوانی روبرو شدند و خوشبختانه شبکه موفق نسیم اکنون در رتبه های بالای شبکه های پربیننده سیما قرار گرفته و آینده ی روشنی برای خود می بیند.

پیش بینی میشود شبکه نسیم در اولویت های سازمان مبنی بر HD شدن قرار گیرد ، البته اکنون هم این شبکه دچار کمبود های امکانات نیست و آماده HD شدن است اما مشکل اصلی ظرفیت فرستنده های حال حاضر است.

startv بازدید : 418 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395 نظرات (4)

سیما در مسیر پیشرفت های بصری


بهمن ماه دوسال پیش بود که دکتر مهدی اخوان بهابادی،قائم مقام وقت امور فنی سازمان صداوسیما طی دستوری خواستار ارتقای نسبت تصویری تمام شبکه های سیما به 16:9 در دهه فجر 93 شد که متاسفانه این امر شکل نگرفت.

سرانجام روز دوشنبه 94/2/12 طی یک حرکت غافلگیرانه شبکه های یک،دو،چهار،پنج،آموزش و قرآن به نسبت 16:9 ارتقا یافتند.بدین ترتیب تمام شبکه های سراسری سیما جز شبکه خبر به قاب عریض تجهیز شدند.

حالا بهتر است کمی با فلسفه 16:9 آشنا شویم

در سیستم سابق(۴:۳)تصاویر دارای رزولوشن 576i * 720 یعنی در هر فریم از یک تصویر 720 خط و در هر خط از یک فریم 576 پیکسل در حال روشن و خاموش شدن هستند اما در تصاویر 16:9 SD تصاویر با رزولوشن 1024*576I می باشد یعنی در هر فریم از تصویر ارسالی 1024 خط و در هر خط از یک فریم 576 پیکسل در حال خاموش و روشن شدن هستند.

 پسوند انگلیسی I  نشانگر آن است تصاویر ارسالی بصورت INterlaced یا درهم آمیخته به نمایش در می آیند.

 

در حال حاضر شبکه های یک، دو، سه، چهار، پنج، آموزش، قرآن، مستند، نمایش، پرس تیوی، آی فیلم، سلامت،ورزش، کودک، نسیم و افق بصورت 16:9 می باشند و فقط شبکه های خبر، الکوثر و العالم هستند که هنوز بصورت 4:3 به پخش برنامه می پردازند.البته شبکه خبر قرار است تا پایان سال HD شود و به همین دلیل در آینده نزدیک 16:9 خواهد شد.

 

تصاویر 16:9 مقدمه HD شدن شبکه هاست، امیدواریم هرچه زودتر تمام شبکه های استانی نیز دست به ارتقای جذابیت های بصری خود بزنند که البته این اتفاق با تغییر نسبت شبکه فارس به 16:9  رقم خورد و شبکه استانی فارس دومین شبکه استانی است که پس از تهران، HD خواهد بود.*باتشکر از وبلاگ ایرانست26 

 

مهدی جوان نشان بازدید : 1365 جمعه 03 اردیبهشت 1395 نظرات (25)

اختصاصی استار تی وی

 


پروداکشن:پروانه آبی

 

کارگردان:امید خوش نظر

کارگردان هنری:ایمان یاری

مدیرتولید:مرتضی جهان پور

تیم تولید:امید خوش نظر-ایمان یاری-سهراب روشنایی-مهدی درویشانی-محمد حسین بنی اسدی

نرم افزارهای به کار رفته: Softwares: Autodesk 3D Studio Max, Adobe AfterEffects, Adobe Photoshop, Adobe Premiere,Adobe Illustrator

دانلود ویدیو اورجینال هویت بصری شبکه 3 به صورت HD با بیت ریت 5000و حجم 78 مگابایت

با تشکر از اقای امید خوش نظر بابت ارسال ویدیو به وبسایت استار تی وی.

توضیحات:در قسمتی از این ویدیو اشکالاتی وجود داشته لذا اشکال از طرف ما نیست.


مهدی جوان نشان بازدید : 1312 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (5)

 

واحد سیار چیست:

mobail unit

امکانات ضبط صدا و تصوير در برنامه‌هاى خارج از استوديو معمولاً در اتومبيل‌هاى بزرگ يا تريلرهاى عظيم ضبط مى‌شوند. اين واحد ضبط شامل يک مرکز کامل براى توليد برنامهٔ تلويزيونى با امکانات کامل صدا و تصوير است (دستگاه ترکيب تصاوير، ميزهاى نور و صدا، دستگاه‌هاى ضبط صدا و تصوير، دستگاه پخش اسلايد و غيره). بعضى اوقات تجهيزات يک استوديو نيز به اين امکانات اضافه مى‌شود. گروه توليدى و اجرايى برنامه در اين واحد مى‌توان تا ۵ دوربين استاندارد پخش تلويزيونى (دوربين استوديوئي) که در اطراف محل رويداد پراکنده شده‌اند را کنترل کند.
 
اين واحد ضبط برنامه را مى‌توان به‌صورت يک استوديوئى موقتى و به‌عنوان يک اتاق کنترل سواره به‌کار گرفت و يا تجهيزات آن را پياده و در محل رويداد نصب کرد. محتواى برنامه براى استفادهٔ بعدى ضبط شده يا به‌وسيلهٔ خطوط مايکروويو براى پخش مستقيم به مرکز تلويزيونى فرستاده مى‌‌شود. در پخش برنامه‌هاى سنگين تلويزيونى که شامل بخش‌هائى در خارج از استوديو مى‌شوند، اين امکانات ضبط صدا و تصوير از ويژگى خاص برخوردار هستند.

 

دوستانی زیادی پرسیده بودن کلمه ob در واحد سیار چیست:

مخفف کلمه Outside Broadcast میباشد و به معنای ماشین پخش خارج می باشد .متاسفانه کانال های موازی اطلاعات اشتباهی به مخاطبان می دهند.

حال اگر ماشین واحد کوچک باشد ob van (ون) گفته می شود و اگر بزرگتر باشد ob truck (تریلی) گفته می شود. و هیچ ارتباطی به امکانات واحد سیار ندارد!


اطلاعاتی از واحد سیار اجاره ای و خریداری شده صداوسیما

در زمان پخش بازی های لیگ جهانی 2014 فدراسیون جهانی والیبال ایران را موظف به پوشش اچ دی این مسابقات در تهران نمود. از ان جا که صداوسیما چنین امکاناتی نداشت و با توجه به وقت اندک اقدام به اجاره کردن واحد سیار اچ دی از شرکت مدیاتک بردکست المان نمود. این واحد 16 دوربینه امکانتی قابل قبولی داشت و توانست به خوبی از عهده پوشش این مسابقات براید.

واحد سیار شرکت مدیا تک با پلاک المانی (اجاره ای)

 

 

بعد از گذشت چند ماه از مسابقات لیگ جهانی و با توجه به اچ دی شدن شبکه های سیما صداوسیما اقدام به خرید یک واحد سبار 12 دوربینه از این شرکت نمود. اولین تستش مربوط به جام جهانی کشتی در تهران بود

شرکت ام پی پی مدیاتک آلمان یک شرکت معتبر در زمینه بردکست می باشد و رویداد های مختلف معتبر  اعم از ورزشی دنیا توسط واحد سیار های این شرکت پوشش داده شده از جمله المپیک زمستانی 2014 -المپیک 2008 پکن و به زودی المپیک 2016 ریو

دوربین های این شرکت تماما از نوع کانن بوده و دارای لنز های سوپر اسلومیشن هست که خوشبختانه در واحد خریداری شده صداوسیما هم دیده می شود.

 

 

نویسنده و گرداوری تصاویر :مهدی جوان نشان

مهدی جوان نشان بازدید : 520 پنجشنبه 26 فروردین 1395 نظرات (10)

اولین گفتگوی رسمی استار تی وی با یک تهیه کننده صداوسیما

دربی ۸۲ با کیفیت HD و سوپر اسلوموشن ضبط خواهد شد

آقای مهدی هاشمی ، تهیه کننده برنامه فوتبال برتر در گفتگوی کوتاهی با استار تی وی تشریح کرد:
دربی هشتاد و دوم با واحد سیار HD تصویر برداری خواهد شد و ما در دیدار حساس از 12+1 دوربین FHD استفاده خواهیم کرد که یکی از آن ها قابلیت سوپر اسلوموشن تا ۵۰۰ فریم برثانیه را داراست.
وی افزود:دو دوربین در درون و دو دوربین کرین در پشت دروازه ها قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه و درپاسخ به پرسشی مبنی بر پخش HD این مسابقه اضافه کرد: در ورزشگاه آزادی از اواخر امشب واحد های سیار و SNG HD مستقر و تا ظهر فردا مراحل نصب و تست آن تکمیل خواهد شد و ما کاملا تصاویر را با کیفیت بسیار بالا در فیبر آزادی-جام جم ارسال خواهیم کرد،حال این تصمیم مسئولین سازمان هست که تصویر دریافتی را چگونه تحویل مردم دهند.

وی درمورد زمان دقیق ارتقای کیفیت شبکه سه به HD در یکم خرداد گفت: من درجریان این موضوع بطور دقیق نیستم ولی احتمالا همان زمانی است که آقای طالبی گفتند،بالاخره ایشان بطور مکرر با مدیران شبکه ارتباط دارد.

خبرنگار:علی حسینی

 

startv بازدید : 823 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (17)

شبکه سه اولین شبکه Full HD سیما

استار تی وی اولین سایت انتشار دهنده این خبر

عصر روز سه شنبه ۱/۱۷ پیمان طالبی،مجری برنامه مردم چی میگن در برنامه زنده اش زمان HD شدن شبکه سه را یکم خرداد ، همزمان با شب نیمه شعبان اعلام نمود. او در ادامه صحبت هایش از پخش Full HD شبکه سه گفت: ان شاالله در اواسط خرداد هم کیفیت ما Full HD خواهد شد و شما بنده رو با جزئیات بسیار بالا خواهید دید.

او در جواب پرسش شوخی که در پشت صحنه در مورد زمان 4K شدن شبکه سه پرسیده شد ، پاسخ داد: در سال های آتی هم این امر انجام خواهد شد.

با این حساب شبکه سه اولین شبکه full HD سیما خواهد بود و شبکه های آیفیلم،مستند و تهران صرفا با داشتن رزولوشن 1080 و‌با بیت ریتی‌مناسب رزولوشن 720 برنامه های خود را پخش می کنند.

stat

تعداد صفحات : 50

درباره ما
Profile Pic
وب سایت استارتی وی با هدف اخبار شبکه های تلویزیونی-فناوری رسانه -سینما. ایجاد گردیده و تابع قوانین کشور بوده همچنین دارای کد ثبت در سامانه وزارت ارشاد می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 514
  • کل نظرات : 2179
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 700
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 75
  • بازدید امروز : 191
  • باردید دیروز : 174
  • گوگل امروز : 14
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 939
  • بازدید ماه : 3,194
  • بازدید سال : 30,935
  • بازدید کلی : 1,523,567
  • اخبار به روز