loading...
استار تی وی
مهدی جوان نشان بازدید : 526 جمعه 18 تیر 1395 نظرات (0)

پخش شبکه پرس تی وی فرانسوی تا 2 ماه آینده آغاز می شود

 

دکتر اخگری درباره شبکه پرس تی‌وی فرانسوی گفت این شبکه «مدتی است به صورت آزمایشی در داخل شبکه پرس تی‌وی انگلیسی و نه روی ماهواره، پخش می‌شود. این شبکه در حال حاضر روزی شش ساعت کار خبری می‌کند تا دوره آزمون و خطای خود را بگذراند.»

وی درباره وب سایت این شبکه افزود: «وبسایت پرس تی‌وی فرانسوی‌زبان مدت شش ماه است که راه‌اندازی شده و بازدیدکننده بسیاری دارد.»

معاون برون مرزی با اشاره به آماده سازی‌های صورت گرفته برای راه اندازی این شبکه گفت: «دکورها و استودیوی تولید و پخش HD آن آماده و برنامه‌هایی در قالب مستند تهیه شده است. با پیشرفت‌های مطلوبی که شاهد هستیم پیش‌بینی می‌شود تا یک یا دو ماه آینده به طور کامل شبکه پرس تی‌وی فرانسوی‌زبان راه‌اندازی شود.»


startvamin بازدید : 357 جمعه 18 تیر 1395 نظرات (0)

مجموعه‌های جدید نمایشی در شبکه‌های یک، سه و پنج سیما روی آنتن می‌رود. مجموعه های نمایشی «چرخ و فلک» از شبکه یک سیما، «پریا» از شبکه سه سیما و «سایبر» از شبکه پنج سیما، روی آنتن می روند.

startv بازدید : 1038 چهارشنبه 16 تیر 1395 نظرات (2)

بنابر اخبار دریافتی شبکه سه تا ۲۰ روز دیگر HD خواهد شد.


فروردین ماه امسال امکان سیگنال رسانی شبکه سه با کیفیت HD در خط های ارسالی ماهواره و فیبر میسر گردید. همچنین چندی پیش سخت افزارهای این شبکه تکمیل شدند و سیستم اتوماسیون نیز نصب شد. محتوای تولیدی و تامینی نیز از چند روز گذشته بصورت HD تحویل پخش شبکه سه داده می شود. یکی از عوامل مهم در HD سازی شبکه ها علی الخصوص شبکه سه سیما ضبط 16:9 HD گزارش های خبری بود که این امر نیز انجام شد. تاخیر چند روزه در افتتاح نسخه اچ دی شبکه سه ، طی نمودن مراحل اداری عنوان شد. 

 زمان دقیق قرار گرفتن نسخه HD شبکه سه به محض دریافت اطلاعات ، خبر رسانی خواهد شد.

مهدی جوان نشان بازدید : 529 یکشنبه 13 تیر 1395 نظرات (0)

با بررسی که بنده از مدار 108 شرقی تا 15 غربی در این 10 روز اخیر انجام دادم مشخص شد بین اسپورت محدودیتی برای پخش روی ماهواره حتی با کد بیس نداره مگر اینکه شما حق پخش رو نخریده باشید ! ایران به سرعت پخش خودش در ماهواره بدر رو متوقف کرد و اعلام کردن بین اسپورت حتی با کد بیس هم برای پخش در ماهواره موافق نیست !با نگاهی به قطع شدن کانال ورزشی تاجیکستان و ازبکستان در ماهواره های یاهست و یامال بعد از چند روز وقفه این دو شبکه پخش ازاد خودشون رو به پخش با کد biss تغییر دادند !یعنی این دو شبکه در عرض چند روز به کد بیس مجهز شدند تا پخش ماهواره ای خودشون رو از سر بگیرند و اینجاست که مشخص شد مشکل ایران در رابطه با پخش ماهواره ای نبوده است . با نگاهی به مدارات 9 و 42 و 13 شرقی با پخش ازاد حتی بدون کد بیس مواجه میشویم که نشون میده در بخش اروپایی که بین اسپورت دخیل نیست مشکلی وجود نداره و تنها در مناطقی که بین اسپورت حق پخش رو داره مشکل پخش ازاد روی ماهواره و نداشتن حق پخش دردسر ساز شده است . ایران اگر همچنان به روشهای دزدی و دلالی خریدن مسابقات ادامه بده قطعا پخش ماهواره ای شبکه های ورزش و سه رو باید به فراموشی بسپاریم .

منبع:خبرگزاری امروز

startv بازدید : 328 شنبه 12 تیر 1395 نظرات (0)

یوسف بچاری از بازگشت برنامه های «تهران ۲۰» و «در استان» خبر داد و اعلام کرد که این برنامه ها که پیش از این از شبکه پنج سیما روی آنتن می رفتند در شبکه تهران تولید می شوند.

یوسف بچاری مدیر تولید شبکه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه ها و رویکردهای این شبکه بعد از ماه مبارک رمضان بیان کرد: با توجه به شرایط شبکه که تازه تاسیس است ما کنداکتور کاملی را در ایام ماه مبارک رمضان داشتیم و با پایان این ماه نیز برنامه های جدیدی طراحی شدند.

وی با اشاره به جلساتی که با حضور مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی برگزار شده است، گفت: هدفی که برای برنامه های شبکه تهران تعریف شده است ارتقای فرهنگ عمومی است. در این مدت مدیران سازمان صداوسیما جلساتی را با مرتضی میرباقری معاون سیما داشتند و او که مطالعات زیادی در حوزه شناخت آسیب های اجتماعی داشت، تاکید می کرد که با نگاهی به این آسیب ها در راستای ارتقای فرهنگ عمومی حرکت کنیم.

ساخت «تهران ۲۰» و «در استان» در شبکه تهران

بچاری در ادامه به برنامه هایی که قرار است به تولید برسند اشاره و عنوان کرد: ما درصدد هستیم در فاصله کمی بعد از عید فطر «تهران ۲۰» را تولید و به پخش برسانیم. برنامه «تهران ۲۰» در شبکه پنج سیما که پیش از این شبکه تهران بود، تولید می شد و زمانیکه شبکه پنج رویکرد اقتصادی پیدا کرد ساخت آن متوقف شد. بحث هایی که در این برنامه مطرح می شود چالشی و مربوط به استان تهران و شهرستان های اطراف است.

مدیر تولید شبکه تهران اضافه کرد: همچنین برنامه «در استان» نیز از دیگر برنامه های سابق شبکه پنج بود که قرار است در شبکه تهران به تولید برسد. این برنامه موازی با «در شهر» تولید می شد و تنها تفاوتش این بود که به مسایل شهرستان ها و روستاهای تهران می پرداخت.

وی با اشاره به طراحی پکیجی از برنامه های کوتاه مدت در شبکه تهران اظهار کرد: ما پکیجی را شامل مجموعه ای از برنامه های کوتاه طراحی کرده ایم که به مرور روی آنتن می روند. «مطبوعات» یکی از این برنامه هاست و ما در آن نشریات را به صورت موضوعی بررسی می کنیم. به طور مثال یک روز سراغ نشریات حوزه سلامت می رویم و یا روز دیگر مساله فرهنگ را بررسی می کنیم. «آیا می دانید» و «آزمایشگاه» نیز از دیگر عناوین این بسته هستند که در آنها اطلاعاتی عمومی و علمی عرضه خواهد شد. «آیا می دانید» اطلاعاتی را به شهروندان می دهد و سعی دارد از بعضی معضلات پیشگیری کند. به طور مثال در این برنامه گفته می شود که تعداد قوطی های نوشابه که روزانه دور ریخته می شود، چقدر است و اینکه با آن سرمایه چه می شود، انجام داد.

بچاری در پایان به یکی از کلیپ های تولید شده در شبکه تهران اشاره و بیان کرد: ما ابتدای ماه مبارک رمضان کلیپی را با عنوان «اسماء الحسنی» و با همکاری سپاه محمدرسول الله(ص) تولید کردیم که چندی پیش از بیت رهبر انقلاب تماس گرفتند و گفتند که ایشان آن کلیپ را پسندیده اند. این مساله فضای شبکه تهران را در این چند روز بسیار دگرگون کرد و دغدغه ما این است که همچنان بتوانیم آثار مذهبی فاخر و جذاب تولید کنیم و شادی و نشاط را در قالب این آثار داشته باشیم.

مهدی جوان نشان بازدید : 396 شنبه 12 تیر 1395 نظرات (0)

امکان تماشای جام ملت‌های اروپا، بعد از شکایت  از سوی شبکه خارجی، همچنان در بخش‌هایی از ایران وجود ندارد


پس از شکایت یک شبکه خارجی از تلویزیون ایران، بسیاری از منتظر توضیح یا شاید عذرخواهی صدا و سیما در زمینه این آبروریزی بودند، که اتفاقی نیفتاد. اما مشکل دیگر زمانی بروز کرد که بعد از محدود شدن پخش مسابقات، بخشی از نقاط ایران، از امکان تماشای این مسابقات محروم شدند. و این اتفاق، بیش از مراکز استان، برای شهرهای کوچک افتاد. بخشی از پیام‌های مردمی در این باره را در قالب کامنت‌ها خواندید، و پیامی نیز از طریق ای‌میل به دست ما رسیده است. به عنوان مثال، به این نمونه توجه کنید:

«با سلام و وقت بخیر و آرزوی قبولی عبادات.
از کافه سینما انتظار می رفت که پیگیر مطالبات به حق هموطنان ایرانی در خصوص پخش بازی های یورو باشند نه اینکه آنان نیز سکوت اختیار کنند. لطفا با قدرت پیگیر خواسته های اولیه مردمی که دیدن مسابقات یورو برای شان آرزو شده است باشید. دست کم از تاجکیستان و ترکیه بیاموزیم که این مسابقات را برای مردمشان پخش می کنند.»


به گزارش سرویس تلویزیون ایران کافه سینما، در حالی که گمان می رفت با توجه به گستردگی این اختلال و همچنین حساس شدن بازی ها در مرحله یک چهارم نهایی، صداوسیما برای این دسته از مخاطبین تمهیدی بیاندیشد، اما با گذشت چندین روز از این اتفاق، این مشکل کماکان ادامه دارد و مهمتر آنکه صداوسیما در یک بی اعتنایی عجیب، همان طور که گفتیم، حتی هنوز حاضر نشده است در این خصوص توضیحی به مخاطبان ارائه دهد. در حال حاضر برخی از مناطق کشورمان، به هیچ طریقی امکان مشاهده یورو 2016 را از شبکه های صداوسیما ندارند.

منبع:کافه سینما

startv بازدید : 379 پنجشنبه 10 تیر 1395 نظرات (1)

 

«تهران 20» به تلویزیون بازمی‌گردد/ آغاز پخش بعد از ماه رمضان/ طراحی برنامه‌های جدید

 

«احسان کاوه» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در طراحی محتوایی شبکه، قرار است که برنامه های جدیدی از جمله «تهران 20» به پخش شبکه اضافه شوند.

وی در خصوص این برنامه گفت: برنامه تهران 20، که سال ها از شبکه پنج سیما که در آن زمان شبکه تهران بود، پخش می شد، به عنوان یکی از برنامه های شاخص تهرانی ها همواره مطرح بوده؛ اما با تغییر ماموریت شبکه پنج، -تهران سابق-، به یک شبکه ملی در حوزه اقتصاد، جای خالی این برنامه احساس می شد که با تاسیس شبکه مستقل استانی تهران و نیاز مردم این استان به طرح دغدغه ها و مسائلشان، با برگزاری جلسات متعدد، تصمیم بر این شد که این برنامه مجددا احیا و از شبکه تهران پخش شود.

مدیر شبکه تهران در خصوص اهداف این برنامه تشریح کرد: برنامه تهران 20 همانگونه که در گذشته به بررسی دغدغه‌های مردم استان تهران می‌پرداخت، می خواهد با همان رویکرد، با فرمی جدید و با تاکید بر مطالبات مردم و پاسخگویی مسئولان، در آینده‌ای نزدیک و پس از ماه مبارک، پخش خود را آغاز کند. تهران 20 جزو برنامه های هویت ساز شبکه تهران بوده و در کنار برنامه درشهر به عنوان یک برند شناخته شده برای مردم استان تهران، همواره خاطره انگیز است. لذا در شبکه، تصمیم گرفته شد که این برنامه نیز به تولیداتمان اضافه شود و صدای مردم تهران باشد تا مسئولان دغدغه های آنان را پاسخ دهند. همچنین با نقادی منصفانه معضلات، زمینه ساز رشد و تعالی استان شود.

کاوه همچنین درباره برنامه های آتی شبکه تهران افزود: ما برنامه های دیگری را طراحی کردیم که به محض قرار گرفتن در پروسه تولید، به مرور آن ها را اعلام خواهیم کرد.

startv بازدید : 484 سه شنبه 08 تیر 1395 نظرات (0)

بازیچه دادن مردم ، کاری که سازمان صداوسیما به آن علاقمند است!

فروردین سال گذشته بود که میر حسینی مدیر وقت شبکه سه سیما از پخش HD این شبکه تا پایان سال خبر داده بود. پروژه هویت بصری جدید شبکه سه نیز قرار بود همزمان با پخش HD این شبکه در سالروز افتتاحش رونمایی شود که این مهم عملی نشد و تنها در این روز‌ جزیی از اجزای گرافیکی طراحی شده مورد استفاده قرار گرفت.

به پایان سال هم نزدیک شدیم و خبری از شبکه سه با کیفیت HD نشد و مدیر شبکه نیز توضیحاتی در این خصوص نداد.

اواخر فروردین امسال هم پورمحمدی معاون وقت سیما زمان پخش اچ دی این شبکه را اواخر خرداد یا اوایل تابستان اعلام کرد.

کار بخوبی پیش میرفت و وعده و وعید ها همچنان با تاریخ گمراه کننده ادامه داشت تا بهونه جدیدی دست سازمان صداوسیما و روابط عمومی محترم بیفتد. بهونه جدید جز تغییر مدیران سازمان نبود،بهونه ای که سازمان بخوبی میتواند با آن از پاسخ دقیق به مردم جا خالی کند.

درست است که ارتقا یک شبکه از آنالوگ به HD هزینه و زمان بر است ولی طبق برآورد ما ارتقا شبکه ای آنالوگ با نیروهایی که سازمان دارد کمتر از یکسال عملی است. کاری که سازمان آن را نزدیک به یک سال و نیم نتوانسته انجام دهد.

شبکه ای که باید زودتر از این حرفا به فکر تغییرات می رفت. چرا که دیگر کشورهایی مانند افغانستان هم از فرمت (منسوخ SD) دیگر استفاده نمی کند.

البته پیشرفت های خوبی در شبکه سه دیده میشود و بنظر این شبکه آماده تغییر فرمت باشد اما برخی شایعات خبر از تعویق این مهم به بعد از المپیک می دهد ، البته ما امیدواریم شبکه سه در همین ماه HD شود و‌ حتی شبکه ورزش هم به HD ها بپیوندد چیزی که بینندگان شبکه ورزش از سال ۹۱ منتظر آن هستند.

startv بازدید : 443 دوشنبه 07 تیر 1395 نظرات (0)

بعد از رابعه اسکويي و بازيگرانی نه چندان مطرح مانند صدف طاهريان و بهارک صالح نيا، يک بازيگر زن ديگر به جم پيوست.

 

 

اين بازيگر زن پرديس افکاري است که از اواخر دهه شصت و با ايفاي نقش در آثاري همچون “گزل” و “دخترک کنار مرداب” وارد سينما شده بود و در طي سالهاي بعد نيز اغلب ايفاگر نقشهاي مکمل آثار سينمايي بود.

همچنان زندگي با خاطرات “بدون شرح”

شنيده ها حکايت از آن دارد که پرديس افکاري به دعوت مهدي مظلومي کارگردان سريال “بدون شرح” که خودش ماه هاست مشغول کار براي جم است، به ترکيه رفته و در تله فيلمي به نام “شهر قشنگ” از محصولات جم مشغول ايفاي نقش است.

جالب است که نام اين تله فيلم يادآور هفته نامه “شهر قشنگ” است که داستان مهمترين محصول کارنامه کارگرداني مظلومي يعني “بدون شرح” در آن مي گذشت. سريالي که ۱۴ سال پيش توليد شد اما گويا مظلومي هنوز نتوانسته از خاطرات آن بيرون بيايد…

سوداي بازيگر ۵۱ ساله

آخرين فيلمهاي اکران شده افکاري ۵۱ ساله، “شور شيرين” و “گيرنده” بودند که در اين بين “شور شيرين” به واسطه تصويرسازي بخشهايي از زندگي شهيد محمود کاوه بيشتر مورد توجه قرار گرفت؛ البته افکاري در اين فيلم ايفاگر يک نقش کاملا منفي بود.

افکاري به موازات سينما سابقه فعاليتهاي تلويزيوني هم داشت و از جمله در سريالهاي “در مسير زاينده رود”،”فکر پليد” و “پنج کيلومتر تا بهشت” بازي کرده بود.

پيوستن افکاري به اين شبکه ماهواره اي در شرايطي رخ داده که در هفته هاي اخير رفتار نامناسب مديران شبکه با بازيگراني نظير رابعه اسکويي باعث ايجاد يک سري اختلافات و درگيريها ميان آنها شده است.

مهدی جوان نشان بازدید : 895 پنجشنبه 03 تیر 1395 نظرات (1)

 

اختلاف و شکایت شبکه قطری بین اسپورت مانع از پخش یورو 2016توسط صداوسیما از طریق ماهواره شد

پخش بازی ها فقط از طریق دیجیتال زمینی به وسیله گیرنده های دیجیتال

 

این روزها پخش مسابقات جام ملت های اروپا، مخاطبان از دست را رفته برای مدتی هم که شده پای برنامه های صداوسیما کشانده است؛ اما با شکایت شبکه قطری Bein، معلوم شد سازمان عریض و طویل صداوسیما حق پخش تنها برنامه جذابش را هم پرداخت نکرده و به همین دلیل پخش این مسابقات در برخی شهرستان ها قطع شده است!
در روزهای گذشته، شبکه قطری Bein که حقوق پخش و توزیع یورو 2016 را در اختیار دارد، اعلام کرد برخی از شبکه ها به صورت غیر قانونی و بدون مجوز مسابقات جام ملت های اروپا را که در انحصار این شبکه است، به صورت زنده از ماهواره پخش می کنند  و به همین دلیل به یوفا شکایت کرد.

 

در برخی از شهرستان ها که بازی های یورو ۲۰۱۶ از طریق ماهواره در آن ها پخش می شود، به خاطر اقدام شبکه قطری دیگر امکان نمایش بازی ها وجود ندارد و پخش مسابقات در برخی مناطق تهران، شهر های استانهای مازندران، کرمانشاه، بوشهر و.. فعلا متوقف شده است و ظاهرا شب گذشته به جای پخش مسابقات فوتبال، مسابقات موتورسواری در برخی از شهرستان ها روی آنتن رفته است!

 

 

البته حتی ویژه برنامه جام ملت های اروپا که این روزها از رسانه ملی پخش می شود نیز از متریالی استفاده می کند که باید خریداری شود، اما به هر ترتیب این برنامه سازان به متریال هایی چون هایلات ها، کلیپ ها و مصاحبه با بازیکنان و مربیان، دسترسی پیدا می کنند و بعد از تنظیم و تدوین روی آنتن می برند که نشان می دهد به طور کلی تلویزیون به چیزی به عنوان حق کپی رایت اعتقادی ندارد!

با این حال تلویزیون نمی تواند به قطع پخش مسابقات یورو ۲۰۱۶ در شهرستان ها بی تفاوت بماند، به خصوص که مسابقات به تازگی مراحل مقدماتی را پشت سرگذاشته و وارد دور حذفی شده اند و بازی ها در اوج جذابیت خود قرار دارند!

باید منتظر ماند و دید مدیران رسانه ملی، چه تصمیمی در این باره می گیرند و مسابقات در شهرستان ها بالاخره با حل کردن مشکل به صورت قانونی روی آنتن خواهد رفت یا صداوسیما همچنان بودجه ای را که باید برای مردم خرج شود، صرف تولیدات کم محتوا و کم بیننده می کند و باز هم در این باره به دنبال راهی برای قانون گریزی می گردد! راهی که ممکن است چند برابر هزینه اصلی را به این سازمان تحمیل کند. که در این صورت جریمه ای که ممکن است رسانه ملی با شکایت شبکه قطری مجبور به پرداخت آن شود، باید از بودجه ای که از بیت المال برای این سازمان در نظر گرفته شده پرداخت شود!


stat

تعداد صفحات : 50

درباره ما
Profile Pic
وب سایت استارتی وی با هدف اخبار شبکه های تلویزیونی-فناوری رسانه -سینما. ایجاد گردیده و تابع قوانین کشور بوده همچنین دارای کد ثبت در سامانه وزارت ارشاد می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 514
  • کل نظرات : 2179
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 700
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 75
  • بازدید امروز : 183
  • باردید دیروز : 174
  • گوگل امروز : 14
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 931
  • بازدید ماه : 3,186
  • بازدید سال : 30,927
  • بازدید کلی : 1,523,559
  • اخبار به روز